Evaluering og kvalitetssikring
Indsatsområder
Pædagogiske fokusområder 2023-2025
Ledelsen har i samråd med bestyrelsen, fagfamilierne (faggrupper og beslægtede faggrupper) blandt andet ud fra input fra eleverne udpeget følgende særlige pædagogiske fokusområder for skolen, som fagfamilieformidlerne i særlig grad skal arbejde for med fagfamilierne:
- Videreudvikling af det databaserede kvalitetsarbejde (herunder skolens samlede evalueringsstrategi)
- Videreudvikling af skolens koncept for tilrettelæggelse og gennemførelse af GRUS & pædagogiske dage
- Videreudvikling af skolens koncept for tilrettelæggelse, konkretisering, gennemførelse og evaluering af fagfamiliernes kvalitetstiltag.
- Undervisningsevaluering
- Faglig læsning
KVALITETSSIKRING
- Kvalitetssikringssystem Nakskov Gymnasium
- Evalueringsplaner i oversigtsform
- Handle- og årsplan for HF-indsatsen 2023-2024
- Selvevaluering 2023-2024 og opfølgningsplan 2024-2025
- Selvevaluering 2022-2023 og opfølgningsplan 2023-2024
- Selvevaluering 2021-2022 og opfølgningsplan 2022-2023
- Selvevaluering 2020-2021 og opfølgningsplan 2021-2022
- Afrapportering til bestyrelsen vedrørende
HF-indsatsen 2021-2022 - Strategiplan for hf-indsats i 2021-2022
- Kvalitetssystem evaluering opfølgning 2020
- Evaluering af nøgleområder 2018 og og nye nøgleområder 2019
ØVRIGE EVALUERINGER
Nøgletal fra undervisningsministeriet
Undervisningsministeriet har et omfattende statistisk materiale om danske gymnasieskoler. Her kan du blandt andet få grundige oplysninger om forhold som:
- Elevtal
- Karakterer
- Studieretninger og fag
- Overgang til videregående uddannelse
- Fuldførelsesprocent
- Trivsel
Resultaterne for de enkelte gymnasieskoler, herunder Nakskov Gymnasium og HF kan ses her via ministeriets database: Uddannelsesstatistik
Nedenfor kan du se en overbliksvisning af nøgletal for både skolens hf- og stx-afdeling i Nakskov: